ms-avontuur.reismee.nl van Tineke en Ad.

Einde Avontuur 2012

18 oktober. 14 Dagen lang genieten we van de nabijheid van de kinderen en kleindochter tijdens ons verblijf in Hattem. De haven is zeer comfortabel en prettig om te verblijven en het stadje blijft een historisch juweeltje.

Om 9.15 uur gaan, op het geluid van onze hoorn, deuren en ramen open en wordt er druk gezwaaid, als we langzaam maar zeker de haven verlaten, en via het Apeldoorns kanaal de IJssel opvaren. We hebben het weer en de stroom mee: het is weer een feestje om op de rivier te varen. Kampen voorbij, waar men zojuist druk bezig is met het onderzoeken van het authentieke wrak van het Kofschip en vòòr het Ketelmeer draaien we om 11.30 uur scherp bakboord uit, het Vossemeer op, het eerste deel van de Randmeren. We passeren om 12.30 uur de Roggebotsluis en om 14.15 uur laten we de palen zakken, in de ruime kom van het recreatie-eilandje De Ral op het Veluwemeer, waar we ongestoord kunnen genieten van dit rustige stukje natuur.

19 oktober . Na een heerlijk sauna ritueel in de stralende zon, vertrekken we om 16.45 uur richting Harderwijk. De zon staat al behoorlijk laag, het water is rimpelloos en er is nergens een vaartuig te bekennen. We glijden a.h.w. over het wateroppervlak en verwonderen ons over de stille schoonheid van het water om ons heen. Om 18.00 uur meren we af bij de steiger van de “Harder”, van waar we een mooi uitzicht hebben op Harderwijk en we het typische geluid kunnen horen van de zeehonden van het Dolfinarium.

20 oktober. Om 10.00 uur varen we de haven van Harderwijk binnen, zodat we het aangekondigde bezoek van 2 kleindochtertjes (de jongsten) met hun ouders kunnen afwachten. We hebben met hen een paar gezellige uren en voorzien van mooie tekeningen en knutsels voor opa en oma, verlaten we de haven op

21 oktober, 10.15 uur en via de Nijkerkersluis (12.00 uur) arriveren we op het Eemmeer, alwaar we achter het recreatie-eiland Dode Hond een plekje zoeken. De mist komt op en ons wereldje wordt kleiner en kleiner. S’Avonds, is het aardedonker en kun je, letterlijk, geen hand voor ogen zien…… daarbij dòòdse stilte, een bijna spookachtige sfeer.

22 oktober. We wachten met het vertrek tot de zon al die mist gaat oplossen en dat gebeurt om ca. 11.30 uur. Bij het openbreken van de wolken kun je bijna de muziek horen van het koor “Und es war Licht”uit het oratorium Die Schöpfung van Haydn. Om 13.00 uur zetten we de Avontuur neer vòòr het eiland De Schelp, Gooimeer. Alle mist is nu echt verdwenen, de zon straalt aan een wolkenloze hemel en werpt haar licht op het rimpelloze water om ons heen. Door de vaargeul varen allerlei schepen, ver weg raast het verkeer over de A1 en wij zitten heerlijk op het voordek onze lunch te consumeren, nog even genietend van een late warme herfstzon. En verder gaan we weer, onder de Hollandse brug door, Pampus voorbij, de Oranje sluizen door, bijna zonder oponthoud (15.30 uur) en om 16.15 uur meren we af bij een favoriete ligplaats aan de Javakade te Amsterdam. Als de havenautoriteiten ons met rust laten verblijven we hier nog even om wat te winkelen en te genieten van Good Old Amsterdam.

24 oktober. Om 11 uur verlaten we dit mooie rustige plekje, vlakbij hartje Amsterdam , een plek, waar we ons ooit een vaste ligplaats zouden wensen. Maar nu……. òp naar de haven te Zaandam, waar we de winter weer zullen doorbrengen, dichtbij vrienden en kennissen en dichterbij de (meeste) kinderen. Via de bunkerboot, waar we ruim 2000 liter diesel innemen, arriveren we om 12.50 uur in de haven, waar we door een klein welkomstcomité worden opgewacht. Een warm bad, voordat we de winterkou ingaan.

En dat moet het dan maar zijn voor dit seizoen. We hebben genoten en hopen dat onze “volgers” ook hebben mee kunnen genieten van onze ervaringen op deze reis. Voor nu: we wensen iedereen alvast hele fijne en gezellige feestdagen en melden ons weer in 2013, waar en wanneer dan ook.

Nou tabee dan, wij groeten u……… Ad en Tineke

Janny

We hebben weer genoten van al jullie 2012 verhalen en foto's; een beetje op reis vanachter de computer.
Nu weer krachten opdoen voor 2013.
We zijn benieuwd waar de reis dan heen gaat.

Anneke

LEuk hoor om steeds te lezen!! en te kijken naar de mooie foto's! nu wel nog op de boot blijven tot 2013 of gaat hij ook het water uit? of nu onderhoud etc?

Irene Pathuis

Hoi Ad en Tineke
Leuk hoor om ze op deze manier jullie reis een beetje mee te maken. Tineke je moet gaan schrijven! Die sfeerstukjes je ziet de natuur gewoon voor je. Prachtig, veel plezier in Zaandam op jullie stekje en nu maar weer plannen maken voor volgend jaar.
Groetjes, Irene en Henk

Peet

Haha weer een mooi seizoen voorbij met de Avontuur. Geweldig toch zo een avontuurlijke oude dag! Ben echt heel blij om te zien hoe jullie dat invullen. Maar ook fijn dat jullie weer goed te bereiken zijn:-) Dikke knuffel Peet