ms-avontuur.reismee.nl van Tineke en Ad.

Eindelijk los van MOKUM !!

Midden 50-er jaren (vorige eeuw), mocht ik weleens mee als mijn vader ging vissen aan het Noord-Hollandsch kanaal. Op een keer gebeurde het, vlakbijhet visserskroegjevan HET SCHOUW (een gehuchtje lang het kanaal ter hoogte van Watergang) dat hij een bekeuring kreeg wegens 'vissen buitenhet daarvoor bestemde seizoen'. Dat was voor mij natuurlijk een indrukwekkende gebeurtenis! Zodoende ben ik dat hoekje nooit vergeten... en dààr zijn wij nu aangeland na de eerste dag van vertrek vanaf onze winterplek.

Alle voordelen van het leven in de stad, een prachtig uitzicht, rustige ligplaats, de auto voor de deur, gezellige mensen om ons heen, en zeer regelmatig lekkere verse koffie drinken bij de fam. Weinholt, dat alles maakt het niet makkelijk om los te komen van 'ons' plekje.

Maar.... met het langer worden van de dagen gaat het dan toch weer kriebelen en willen we weer verder met onze Avontuur. We hebben alles gedaan we nog wilden/moesten doen, we brengen de auto weer op stal en dan gaan we beginnen aan onze voorjaar/zomertoer. We hebben allereerst Noord-Holland in de planning en11 mei na de lunch gooien we de trossen los en varen de Amstel op richting Berlagebrug/centrum. We varen door een prachtig stukje Amsterdam, via vele bruggen, die keurig na elkaar opengaan, daarbij bijgestaan door zeer vriendelijke brugwachters. De Magere Brug, langs Carrè, de Hermitage, de Nieuwe Heerengracht in, langs Hortus Botanicus en om 13.45 u steken we het IJ over richting Amsterdam-noord en de Willem I sluis. Het Noord-Hollandsch kanaal brengt ons direct in een heel andere wereld. Mooie kleine houten huisjes, veel groen en vogels en een heel weids uitzicht. Om ca. 4 uur verslechtert het weer en kunnen we aanmeren op dat bekende plekje bij HET SCHOUW. s'Avonds genieten we van een prachtige zondsondergang boven Landsmeer (in de regen.....)

Zie hier: de eerste dag. Tot gauw!!

m.beelen@ziggo.nl

Wij wensen jullie een fantastisch reis door Nederland toe. Misschien tot in Akersloot, of waar dan ook op het water. Wij kunnen nog niet weg. Veel opknapwerk aan boord. Lakken, nieuwe stoffering enz. Maar in juli gaan wij ook op pad.
Behouden vaart Jos en Mieke

C Ghijsels

Jullie gaan vast weer een mooie zomer tegemoet.Het weer hebben jullie gelijk al mee.In april ben ik een dag met de Zonnebloemboot mee geweest de Amstel op tot de Berlagebrug.Het was prachtig zonnig weer de gasten en de helpers hebben heel erg genoten.Ik reis weer graag met jullie mee!!!!Een lieve groet van Corrie.