Een lang verhaal

Je kan een lang verhaal kort maken, maar daar de afstand tussen Oude Wetering en Alphen aan den Rijn kort is, maak ik nu van een kort verhaal, een lang verhaal, want er valt toch wel, binnen een tijdsduur van 1.40 uur heel wat te beleven......

Het verblijf, zo dicht bij 'ons Weteringbrug' voelt aan als een warm bad. We doen weer even of we 'thuis'zijn: dezelfde winkels om boodschappen te doen, hetzelfde praatje bij het kopen van een krant en dezelfde wandelingen door de prachtige Waterleidingduinen. We krijgen veel bezoek, worden veel uitgenodigden worden weer verwend door onze vaste leverancier en voormalig dorpsgenoot van o.a. verse warme appelflappen (och arme lijn!!). Daar tegenover staat dat de bewoners van dit stukje Kerkstraat, de kade waaraan we liggen afgemeerd, niet blij zijn met ons en de onvriendelijkheid druipt van de kade. Tijdens onze reis van de zomer hebben we veel vriendelijke mensen ontmoet, en hartelijkheid ondervonden, maar daarvan ontbreekt hier elk spoor. Ze kunnen dus blij zijn als we op 21 oktober, vergezeld van dochter+ kleinkinderen de trossen losgooien en vertrekken in de richting van de Braasemmermeer, met achterlating van onze auto, die we, voor het gemak, maar even van stal hebben gehaald. Het weer is redelijk en we kunnen met ons rustige tempo, genieten van allerlei bekende plekjes langs deze route. De brug van Woubrugge draait keurig op tijd voor ons, na een verzoek per marifoon. En om 12.15 uur varen we de Oude Rijn op, in de hoop, dat er ruimte voor ons is, aan de kade van de Oudhoornseweg nabij cafe`De Heul. En jawel, dat lukt, hoewel het lastig afmeren is, maar met hulp van onze extra bemanningsleden, liggen we om 12.30 uur keurig aan de wal. Wat ishet een leuke ervaring, als de oudste zoon vanaf zijn voordeur, de boeg van ons schip, tussen de huizen door, kan zien liggen.

Een prima plek dus,met heel lieve overburen. We halen de auto op en zullen hier verblijven tot we aan de laatste etappe gaan beginnen richting Amsterdam, alwaar , gedurende 5 maanden de Avontuur een lekkere winterslaap zal gaan houden op een mooi plaatsje aan de Amstel.

Er komt dus nog 1 verhaal, we houden jullie opde hoogte...........