ms-avontuur.reismee.nl van Tineke en Ad.

Afscheid overwinterligplaats

Beste mensen. Er bleek een storing geweest te zijn bij Reismee, waardoor het blog niet verzonden kon worden. Die storing zou nu voorbij zijn, dus nu poging nr. 2

Het is weer voorbij , die gezellige, warme winter. We gaan onze overwinterligplaats Amersfoort weer voor enige tijd verlaten. Het is nog steeds het vermelden waard: een fijne plaats om te verblijven, ook al i.v.m. gezelschap van onze “overwinter”vrienden, waarmee we regelmatig een gezellig samenzijn organiseren. Kaartavonden, met elkaar naar de film, soms theater, uit eten, het vieren van verjaardagen, boswandelingen, over en weer hulp bij technische storingen, watertanken, vaarroutes uitwisselen….. totdat het coronavirus toesloeg en ons samenzijn onmogelijk maakte. Ook deze winter, nog vóór de crisis, boden we “open”boot voor belangstellenden in het kader van GLUREN BIJ DE BUREN, nu op de Avontuur in een ander jasje: het duo Sylvia (zang) en Eric (gitaar), genaamd Vintage (vintagemuziek.nl), zetten met succes een ontzettend goed en vrolijk programma neer.

Verder was de winter gevuld met bezoek aan kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen, en het hulp bieden bij verhuizingen en opknappen van een nieuwe woning.

Op de vooravond van ons vertrek, namen we op een alternatieve manier afscheid van elkaar: met een glas in de hand, liep de bemanning van ieder schip, één voor één langs alle andere schepen, om op flinke afstand vanaf de wal een praatje te maken en met elkaar te proosten op een mooie zomer, goede gezondheid (!) en behouden vaart.

Een mooie reis staat vooralsnog niet op het programma, door de heersende situatie. Advies van de oudste zoon woonachtig in Friesland, kom naar de nog redelijk veilige provincie, we hebben een ligplaats en voor boodschappen ed. kunnen wij zorgen. Dat advies volgen wij graag op.

Op 30 maart varen we met de eerste 4 schepen de Eemhaven uit.

We houden jullie op de hoogte, ook in deze barre tijden, waarin allerlei maatregelen ook de watersport ontwrichten, havens dicht, doorvaartroutes gesloten enz. enz.

Groeten Ad en Tineke.

Tiny Douma

Solidariteit in deze coronatijd .
Op gepaste afstand denken we aan elkaar.
Geniet van wat mogelijk is.
Lieve groet uit Schoonhoven.

FRED EN MARIJKE EX VADER KNIPMES

Ondanks de corona crisis wensen wij jullie behoudenvaart. Wij hebben het inmiddels prima naarons zin in het mooie Delft. Van uit .onze 9' verdieping hebben we een super mooi en vrij uitzicht .Wie weet zien we elkaar ergens nog wel een keer. In ieder geval altijd welkom in Delft. Lieve groed van Fred en Marijke.

Iede en jeannette

Leuk weer van jullie te lezen en verstandig van zoon jullie in Friesland uit te nodigen.
Wij varen net vandaag bij Lemmer Friesland in. Heb het goed en blijf gezond.

Ludwig

Mooi verhaal. Friesland zal goed bevallen denk ik. Het is al heel lang heerlijk weer en we genieten van de tuin dus thuis blijven is gelukkig geen opgave. Wel lastig dat je niet even langs kan bij mensen die alleen zijn maar er is ook nog de telefoon. Als deze gekke tijd voorbij is hoop ik jullie ook weer te zien; bij jullie of bij ons, altijd gezellig. Geniet van Friesland, knuffel en tot ziens.

Ine Castelijns

Goed te horen dat jullie weer varen en in het mooie Friesland
vertoeven,een prima keuze,
Behouden vaart en veel genoegen in jullie varende villa,
Hartelijke groet uit zonnig Egmond,
Ine