ms-avontuur.reismee.nl van Tineke en Ad.

Reismee wordt even Beleefmee

Aangezien er door allerlei familieomstandigheden weinig gevaren wordt, is de verslaggeving minder frequent. Toch willen we onze trouwe volgers alert houden, want op reisgebied blijft er in de komende tijden/jaren toch nog wel wat “mee-te-varen”.

Momenteel dus even in de rust modus m.n. nog steeds in Zwolle, waar we onze kersverse kleinzoon vaak en van zeer nabij kunnen bewonderen. Moeder en kind gaan zeer goed, het kindje drinkt lekker en wij wensen hem een mooi en gezond leven toe.

14 juni. Exact 1 week later vindt het volgende wondertje plaats, onze achterkleindochter Novy wordt geboren. Een mooi meisje dat wij vanuit Zwolle prima met de gereedstaande auto kunnen gaan bezoeken. Ook hier zijn moeder en kind in uitstekende gezondheid en wij wensen dat ook voor deze kleine meid het leven veel goeds in petto heeft.

21 juni. Na nog even genoten te hebben van de (klein)kinderen en de stad Zwolle, vertrekken we om 11.20 uur, uitgezwaaid door een klein meisje en haar papa. We zijn het varen bijna verleerd (hi, hi) dus zoeken we in de buurt naar een plek in de natuur. Na enige weken stadsbewoners te zijn geweest, is het verlangen naar rust duidelijk aanwezig. En dat vinden we om 12.30 uur aan de Overijsselse Vecht. Een mooie plek tussen de al aanwezige bewoners. Spudpaaltje en loopplank uit: wij wonen! Prachtig uitzicht, heerlijk schoon water en heel gezellige mensen om ons heen. Ook een fijne plek om te recreëren met de kinderen die ons bezoeken. Barbecue, zwemmen: Ach dat doet ons volkje toch bij heel mooi weer?? Na een weekendje met 2 dochters, die nog een uitgestelde vaderdag komen vieren, nemen we afscheid van deze mooie omgeving, met de belofte wanneer dan ook terug te keren. Dag Zwolle, dag Vecht, dag (klein)kinderen, dag lieve mensen om ons heen, we gaan!!

30 juni. 15.00 Uur vertrek, via het Zwarte meer de NO polder in, alwaar we, via de Voorster- en Marknesser sluis om 18.45 uur afmeren aan stuurboordzijde in het gelijknamige dorpje. Een goed geoutilleerde, rustige plek (supermarkt vlakbij!)

1 juli. 9.00 uur trossen los. Rustige tocht, Zwolse vaart, Emmeloord, Lemstervaart en via de Friese sluis, de Lemstergeul in, richting Friesland. Er staat een bijna stormachtige Westen wind , zodat bij nadering van de Pr. Margrietsluis even de keukenkastjes verankerd moeten worden. De Avontuur geniet, wij minder….. We varen om 12.40 uur de sluis uit het Pr. Margrietkanaal op met als doel de Goaiingarypster Puollen waar we om 15.00 uur een mooi plekje vinden aan de Greate Griene. Het eiland is groot genoeg om na het eten een lekkere wandeling te maken.

2 juli. We gaan nog even genieten van ons saunaatje op deze mooie plek, voordat we een kleine maand in de haven gaan liggen, waar de oudste zoon werkzaam is. Om de sauna te gebruiken, dienen we ons aggregaat te starten, hetgeen hinderlijk is voor de bewoners van een jachthaven. Aan de schipper is gevraagd om hulp in de haven/makelaardij, daar de drukte een beetje boven het hoofd dreigt te groeien. Uiteraard , toch varend in het mooie Friesland, kunnen wij wel een maandje missen. Aldus, om 13.30 uur vertrek. De Deels spoorbrug draait na aanmelding om 14.45 uur en om 15.15 uur zijn we weer gearriveerd in Haskerdijken.

Voorlopig dus even geen bewegingen van de Avontuur. Klussen, schoonmaken, fietsen, gezellig samenzijn met de kinderen en met een top kokkie als zoon, heerlijk eten!!

Tot de volgende keer. Groeten Ad en Tineke

Diny & Simon

Ach, wat zullen we zeggen? Als altijd weer hartstikke leuk om te lezen!

Janny

Weer even genoten van jullie belevenissen en vooral van de mooie foto's.
Fijne zomer gewenst.
Groetjes.

Tineke en Nico

Lieve mensen, ook dit is weer een mooi verhaal ook omdat we bij een aantall momenten soms deelgenoot waren en ondat de plek in Zwolle aan de Vecht ons zo vertrouwd is. Heel veel plezier bij alles en iedereen en geniet verder van ons mooie kikkerlandje. Kus van ons xx

Corrie Ghijsels

Hallo Tineke en Ad,
Allereerst van harte gefeliciteerd met de geboorten van jullie kleinzoon en achterkleindochter. Dat is natuurlijk weer volop genieten van die wondertjes.
Zoals altijd is het weer genieten van jullie verhalen en die prachtige foto's. We wensen jullie veel plezier en veel bekijks toe.
De hartelijke groeten van Corrie en Koos

Iede

Mooi hoor, jullie verhalen. Fijn dat we even bij jullie aan boord waren en mochten genieten van de kookkunsten van Ad. Zien jullie weer gauw.

Groet, ook van Jeannette