ms-avontuur.reismee.nl van Tineke en Ad.

Positieve uitslag. Avontuur weer op dreef.

Dan zijn we dus in Maastricht. Overbodig bijna om te schrijven dat het fijn is om er te verblijven. Leuke binnenstad, fijn om te shoppen en een goede uitvalsbasis om bezoek te ontvangen of op bezoek te gaan. Hoe heerlijk is het om s’avonds met een wijntje in de hand vanaf het achterdek over de Maas uit te kijken met overal de lichtjes om je heen.

5 juni. 9.00 uur vertrek naar sluis Bosscherveld. Na de melding: sluis tot nader order gestremd, varen we gezusterlijk weer terug en roepen onze voormalige steigergenoten: “welkom terug!”

6 juni. Na wat telefoontjes komt dan toch het bericht: sluis weer toegankelijk! 12.45 uur vertrek. Aangezien we om redenen van medische aard op 14 juni weer in Maastricht willen zijn en per huurauto een afspraak moeten nakomen, maken we toch even een rondje Zuid-Willemsvaart, om de plaatsjes Rekem (prachtig dorpje als openluchtmuseum), Maasmechelen, Tongerlo en Bree te bezoeken. In Bree doen we gezamenlijk boodschappen , nemen water in en na een captainsdiner aan boord van de Avontuur, nemen we afscheid van de Inevitable. Het was een fijne tijd, met veel gezelligheid en leuke gezamenlijke belevenissen.

11 juni. Om alles af te werken wat op de, inmiddels volle agenda staat, gaan we weer terug naar onze favoriete plek aan de kade te Maastricht, tijdelijke langszij een goede bekende uit Namen, die ons een warm welkom bereidt. Hoogtepunt rond de 3e zondag in juni: Het vaderdagweekend. 2 Dochters komen logeren. Ook voor hen een favoriete stad, om te winkelen en te slenteren over rommelmarkten. Na een gezellig weekend vol lekkere hapjes, drankjes en vele gesprekken, nemen we afscheid van hen en varen op

17 juni om 15.00 uur via sluis Bosscherveld weer de Zuid-Willemsvaart op. De laatste keer, want de medische uitslagen zijn redelijk positief, dus we gaan maar weer eens op Avontuur. Eerste aanlegplaats Maasmechelen, waar we nog een dochter + echtgenoot op bezoek krijgen, die hun camper naast ons schip parkeren, om nog een beetje vaderdag te vieren. Natuurlijk ook weer met de nodige versnaperingen!! Als ook zij de volgende dag weer zijn vertrokken, nemen we wat tijd voor klusjes en schoon schip maken. We wandelen het Kruinenpad, een hangende brug door de toppen van de bomen waar je getuige kunt zijn van de merkwaardige gevolgen van mijnverzakkingen.

21 juni. 9.30 uur vertrek. Verblijf in Tongerlo (bekend van het gelijknamige bier!)

22 juni. Vertrek naar Bree, landing bij het waterstation en als we dan om 11.30 uur het Kanaal Bocholt-Herentals (vh Kempens kanaal) opvaren, zijn we pas echt weer op weg. Halverwege passeren we onze vaarvrienden van ’t Majeur, maar er zijn geen mogelijkheden om samen af te meren, dus dan maar babbels via kan. 77 en zwaaien: Doei, Leuk!! Tot van de winter!! Om 12.30 uur meren we af aan de steiger bij St. Huibrechts-Lille, een mooie rustige plek, prachtige wandel- en fietsomgeving.

23 juni. Vertrek 9.00 uur. 11.15 uur aankomst bij de Blauwe Kei te Lommel. Op advies van de sassenier ankeren we naast een dekschuit onder de bomen, op 300 m voor de sluis. Prachtig, rustig, mooi zwemwater en veel fiets- en wandelroutes in een bosrijke omgeving. Wanneer ook wij gaan wandelen: route om een meertje, raken we de weg kwijt (letterlijk!) en lopen vervolgens om een prachtig, gróót meer door bossen omzoomd. Het was echter niet de bedoeling om bijna 4 uur te lopen, zodat we bij terugkomst, nog nèt op onze knieën ons koude biertje konden pakken.

25 juni. Na een onverwachte verrassing: bezoek uit Eindhoven van onze kleindochters + ouders, vertrekken we de volgende dag om 8.45 uur. 8 Sluisjes vandaag, met als doel de kade na sluis 8 te Geel. De schuttingen verlopen razendsnel, nauwelijks wachttijden en overal vriendelijke sasseniers, die telkens 2 sluizen bedienen. Om 12.30 uur meren we, 19 m lager af, bij Geel, waar we s’avonds naar de stad fietsen, om een dinerbon, van de kinderen gekregen t.g.v. ons 10 jarig huwelijk, in te wisselen. Op de terugweg krijgen we een lekke band………..

Nu verder richting Gent, waar onze achterkleinzoon voor het eerst aan boord komt!!!

Tot de volgende keer, groeten van Ad en Tineke.

Diny & Simon

Leuk hoor! Alles natuurlijk, maar vooral dat het 'redelijk positief' is wat Ad betreft. Geniet! En groet uit Potsdam, waar we morgen, na een week, weer vertrekken richting Berlijn. Daar zijn we nu al 2 x met de trein geweest; ze vragen er nie veul voor... (Voor 't openbaar vervoer, bedoelen we.)

Nico & Tineke

Fijn dat jullie weer onderweg zijn. Nu dus richting Gent. Mooie tocht. Wij liggen nu in Kortrijk. Morgen, 28/6 richting oude Leije. Daar voor een paar dagen bij de brug en Astene Sas (kroeg). Vandaar ook naar Gent.
We hebben contact. Groetjes van ons?????

Hilda en Nico

Fijn te lezen dat jullie weer mooie plannen maken. Blij voor je Ad! Groeten vanaf Grevelingen. Wij gaan vanavond naar Concert at Sea. ?

Hilda & Nico

Hallo Tinneke en Ad, tjonge wat een avontuur beleven jullie zeg, lijkt wel een wereldreis als je het vergelijkt met ons avontuur. Wij zijn een maandje naar Zeeland geweest en dat was het. Maar onze tijd komt vast nog wel als we het werk neerleggen. We kijken uit jullie weer te ontmoeten in Amersfoort daar hebben we erg veel zin in. Tot dan en geniet nog van jullie reis.