ms-avontuur.reismee.nl van Tineke en Ad.

Er is een kindeke.....

Als je tegen de Provincie zegt, dat je op een geschikte ligplaats bent afgemeerd om op de komst van een kleinkind te wachten, dan gaan alle deuren open en wordt je gedoogd, en niet slechts 3 x 24 uur.

10 mei . Het is zover: LEAH CATHELIJNE is geboren. Een lief klein meisje van 2540 gram. Zo mooi en zo welkom !! We bekijken en genieten van dit kleine wondertje en blijven nog even in de buurt.

11 mei echter , tegen de avond, nadat we nog even in de wieg hebben gekeken, vertrekken we, i.v.m. een onverwachte, belangrijke afspraak in Dordrecht op 13 mei. We voelden ons thuis aan de Eem: de auto vlakbij, bezoek verwelkomd, een hartverwarmende moeder/omadag gevierd (met barbecue), veel gelopen, gefietst, geklust en ons saunaatje weer eens gebruikt. Door het koude weer, een unieke gebeurtenis. 17.00 uur trossen los! Achtereenvolgens Eem-, Gooi- en Markermeer op en vòòr Pampus bij Muiden de Vecht op, via de Grote Sluis. We overnachten iets voorbij de nieuwe Vechtbrug aan meerpalen, onder begeleiding van de constante ruis van de A1.

12 mei. 9.00 uur vertrek. Bij een bekende werf aan de Vecht, water gebunkerd en om 10.30 uur verder langs Weesp. Voor het passeren van de Lange brug, zorgt een klein moment van onoplettendheid voor wat sensatie: de bijboot raakt vast in de remmingswerken en wordt opgetild en omgedraaid. Een snelle manoeuvre maakt een einde aan dit lastige moment en eenmaal onder de brug door halen we de ronddrijvende spullen uit de bijboot weer op en vervolgen onze weg over de prachtige Vecht. 12.20 uur. Bij Nigtevecht draaien we bakboord uit het Amsterdam Rijnkanaal op, vervolgens via de Beatrixsluizen bij Nieuwegein, de Lek op en om 18.15 uur meren we af in de jachthaven van Streefkerk. Een mooie ligplaats, waar vandaan het heerlijk fietsen is.

13 mei. Record: 6.20 uur vertrek!!!! Daar onze afspraak in Dordrecht om 9 uur is gepland, moeten we vroeg uit de veren. Route: Lek, de Noord, Rietbaan, Beneden Merwede en dan zijn we keurig op tijd aangekomen. Er is voor verblijf een plek in de Wolwevershaven gereserveerd, maar de toegangsbrug is defect, dan maar naar de Riedijkhaven. Prima bekende ligplaats. Van daaruit kunnen we ingewikkelde, noodzakelijke plannen gaan uitvoeren. Auto ophalen vanaf Eemnes, jongste kleindochter knuffelen, overnachten bij dochter en gezin, auto naar de stalling en logees ophalen met hulp van een vriend.

14 mei. Alles is gerealiseerd en onze logees zijn opgestapt. Ze blijven gezellig een weekje meeschipperen. In de komende dagen bekijken we Dordrecht en varen met de gehate Waterbus (vanwege giga golven!) naar Rotterdam, met als doel de nieuwe markthal te bezoeken. Leuke belevenissen allemaal, waarbij humor ook aan bod komt. Als je door een trambestuurder wordt uitgenodigd om alvast in de klaarstaande tram 7 te stappen en eerstgenoemde rijdt vervolgens weg met een soortgelijke tram, terwijl je de passagiers het nakijken geeft, kun je alleen maar glimlachen.

17 mei. 11.00 uur Trossen los. We gaan de natuur en de rust weer opzoeken. Dordtse Kil op, Hollands Diep, Amer en om 13.50 uur meren we af in de Biesbosch, aan een ligplaats bij KM 257. Hoewel de koekoek vreselijk zijn best doet, om ons te irriteren, genieten we hier van de rust, de vele vogelgeluiden en een ballet vòòr de boot van een groep grote vissen, waarschijnlijk Diklipharders.

19 mei. We hebben beloofd een bevriend watersportbedrijf te helpen bij de Open Havendag te Gorinchem. Vandaar ons vertrek: 10.45 uur op weg naar een geschikte ligplaats voor de komende dagen. We slingeren door de prachtige Biesbosch een aangekomen bij de gelijknamige sluis heeft deze middagpauze tot half 3. Even dus wat geduld voor we , stuurboord uit, de Boven Merwede opdraaien, oversteken bij Gorinchem en via de Grote Merwedesluis het Merwedekanaal opvaren. We zoeken en speuren en op advies van collega schippers meren we om 17.30 af bij Meerkerk KM 12. Een wereldplek voor 7 dagen, alles bij de hand, rust, OV , winkels, wandel- en fietsmogelijkheden. En de bewoners alhier krijgen de 1e prijs voor vriendelijkheid.

21 mei. Open Havendag in Gorinchem. Prachtig weer, leuk werk, gezellige mensen en vriendelijk publiek. Reuze succes!!

22 mei. Vandaag worden onze vrienden weer opgehaald. Helaas!! Het waren dagen vol warmte en harmonie. Wij blijven nog even op deze ligplaats om de kleine nogmaals te bezoeken, schoon schip te maken en te foerageren.

25 mei. 10.45 uur. We vertrekken, verder door naar het zuiden, in slow motion. Terug via het Merwedekanaal, de gekanaliseerde Linge en de Grote Merwedesluis. Om 12.25 varen we de Boven Merwede weer op, richting Woudrichem. Via de Wilhelminasluis arriveren we op de Andelse Maas, waar vele mooie ankerplekken te vinden zijn. En jawel, om 14.25 uur laten we de palen zakken bij de ingang naar het Esmeer, KM 239. Een heel mooie plek, klein steigertje voor de bijboot, om wandelen mogelijk te maken. Te mooi hier om meteen weer weg te gaan, dus blijven we nog 1 nachtje. Morgen naar Den Bosch…….

Tot later maar weer, groeten van Ad en Tineke

Irene en Henk Pathuis

Leuk om weer jullie bericht te lezen. Van harte gefeliciteerd met jullie kleindochter Leah ... wat een rijkdom.
Op naar een nieuw vaarseizoen, we blijven jullie volgen met interesse. Wat lijkt me dat een heerlijk leventje , die vrijheid.
Groeten Irene en Henk

Anneke

Gefeliciteerd met Leah! wat een klein poppetje toch weer een wonder!
Geniet van jullie mooie reis ik blijf jullie volgen!

Adrie en Mieke Schrama

Ook van ons gefeliciteerd met dat prachtige kleinkind.
We volgen jullie op de voet en ook de foto's zijn erg mooi en geven een goed beeld van alles wat er op jullie pad komt. Hoop nog vele mooie verhalen te lezen.

Corrie en John

Ad en Tineke, van harte gefeliciteerd met de geboorte van Leah! Prachtig mensje weer, altijd weer een wonder.
Geniet van jullie vaartocht.

Ton en Wil de Vaal

Van harte gefeliciteerd met de nieuwe wereld burger.
Geniet er zo veel mogelijk van

Corrie

Tineke en Ad. De hartelijke felicitaties met de geboorte van jullie schattige kleindochter. Prachtige namen heeft dit meisje gekregen. Wat zullen jullie genieten. De boot wordt als maar voller.Voor de komende tijd wens ik jullie een prachtige zomer toe. Ben benieuwd waar jullie allemaal terecht komen. Lieve groet.

ger en carola

proficiat ,wat een rijkdom. hoop jullie weer eens te ontmoeten op het water, was zeer inspirerend en motiverend daardoor eigen scheepje weer wat meer aandacht aan het geven. hoef vanaf 21 juli nog maar twee dagen in de week te werken dus gaat helemaal goed komen. groet ger