ms-avontuur.reismee.nl van Tineke en Ad.

Eindelijk.......

Het heeft even geduurd: een lichamelijk ongemak, dat eerst moest herstellen, een schilderklus, die maar niet afgemaakt kon worden, i.v.m. slechte weersomstandigheden , al dan niet met grote aantallen vliegjes. En daarbij, in het vooruitzicht, een traditioneel cultuuruitje, gepland in mei, met een 12 jarige kleindochter (haar keuze viel op Barcelona), zodat de motivatie om een flinke afstand te varen, niet aanwezig is.

Het was een lange, gezellige en zeker ook nuttige winter waarin vele klussen zijn geklaard, zoals vooronder geschilderd, nieuwe planken in de kelder/berging, schilderwerk achteronder, rails zonwering tegen de pet, schilderen roefdek , herstellen van de davits, frame achterdektent verbouwd, defecte boegschroef hersteld en nog vele andere klusjes.

Gezellige activiteiten: deelname aan producties van Nederlands Concertkoor, musea bezocht, lid geworden van scrabble- en eetclub en dan niet te vergeten de vele kopjes koffie, borrels, dinertjes, en gezellige avonden en bezoekjes aan/met onze kinderen en vrienden.

Maar dan toch, eindelijk, in alle vroegte, bij volkomen windstilte, glijdt de Avontuur langzaam achteruit om uit het lastige gat te komen en varen we naar de buitensteiger, klaar voor vertrek. Na een laatste kopje koffie, gaan de trossen los, en beginnen we een tochtje van ca. 1 ½ uur, of moeten we het een oefenrondje noemen?? Het doel: Alphen aan den Rijn, goede ligplaats met walstroom, bekend, leuk uitzicht, rustig, vlakbij kleinkinderen en op loopafstand van het centrum. Hier blijven we een paar dagen, waarin de schilderklus eindelijk geklaard kan worden en genieten we van de gezellige nabijheid van dochter en schoonzoon.

Op 13 mei varen we weer terug naar onze winterstek, om ons aldaar voor te bereiden op een weekendje Barcelona.

De kop is toch af!!

Tot de volgende keer. Groetjes Ad en Tineke

Hester

Ja dat wAs zeker even heel gezellig! Om de Avontuur dan weer langs je achtertuin door de Rijn te zien varen is heel indrukwekkend, veel plezier met me dochter in Spanje xxx

sylvia oostendorp

wouw, wat komt daar veel voor kijken, bootonderhoud!
maar het klinkt allemaal als een mooi, vol leven....
Bijzondere ervaring voor jullie kleindochter en wij genieten weer mee door verhalen en foto's.
lieve groet, sylvia

Irene en Henk

Veel plezier in Barcelona .... we zijn net terug van een weekje daar met de jongens en weten zeker dat het jullie zeer gaat bevallen! Leuk om dat me de kleindochter te doen! Een mooi vaarseizoen wensen we jullie.