ms-avontuur.reismee.nl van Tineke en Ad.

2e poging vertrek

Terwijl ik in mijn ooghoeken een enorm, 10 verdiepingen tellend, cruiseship voorbij zie trekken over het Noord Zee kanaal en Ad ook hier, alweer druk bezig is, met het schrobben van het dek, schrijf ik dan eindelijk mijn echte eerste verhaal. Dit keer een prima verhaal van een echt vertrek en een nog betere aankomst.

Nadat we , op maandagavond, met 2 gedegen ervaringsdeskundigen een proefvaartje hadden gemaakt over de Braasemmermeer moesten we constateren, dat niets ons meer in de weg kon staan, om dan nu eindelijk losgeweekt te worden vanons geliefde 'loswalletje' in Weteringbrug.

Dus woensdag 17 juni 10.15 uur vertrek. Gelukkig hadden we een dekknecht mee, in de persoon van Peter, want zomaar ineens met zijn2tjes was best wel spannend te noemen. Maar vergezeld van goede wensen, geschreven op een bord langs onze route, en een lied, dat ons werd toegezongen via de marifoon, voelden we ons sterk genoeg. Ad zijn stuurkunst blijkt ook bij deze grote logge dame, uitstekend te zijn.Alles verloopt prima, bij de Aalsmeerbrug moeten we even afmeren, ivm schoonmaakwerkzaamheden aan de brug, verder gaan alle bruggen netjes op tijd open, nadat we ons keurig via de marifoon aan hadden gemelden om 12.45 uur varen we rustig. , met een gemiddelde snelheid van ca. 5,5 kn. (10 KM) de Nieuwe Meer op,en vervolgens de Nieuwe Meer sluis in. Daar dreigt het aanmeren even fout te gaan, maar met behulp van een gezellige Amsterdamse sluismeester komt het allemaal goed. Als ik dan de wal op moet, om binnenhavengeld te gaan betalen, roept hij; 'Kom meid , we gaan trouwen!'en helpt me de wal op. In het kantoor meld ik me als woonschip, en na enig wikken en wegen krijgen dan toestemming om voor 14 dagen in de Houthaven te gaan liggen......... en dat alles voor de prijs van 21.50. Geweldig!!! Daar kun je nog eens voor wonen. En dan volgt natuurlijk de route door Amsterdam, waarbij 11 bruggen voortdurend netjes op tijd voor ons opengaan, voor zover nodig.Tenslotte,en dat geldt hier voor de mensen, die bekend zijn met de staande mastenroute, ishet een heerlijke ervaring, om zomaar onder de spoorbrug door te varen,. Na de laatste brug, om 14.15 uur stuurboord uit, endan zijn we op de plek van bestemming. . Dus om 14.30 gaat de champagenfles open!!! We liggen op een mooie ruime plek, leuk uitzicht, en heerlijk rustig,15 minuten lopen van het Centraal Station, eigenlijk vlakbij het centrum. Een schattig winkeltje om de krant te kopen op loopafstand, Ca. 10 a 15 minuten fietsen van allerlei theaters, bioscopen, leuke eettentjes, de schitterende nieuwe bibliotheek.......we hebben vast niet genoeg aan 14 dagen. Enals danen paar bewoners van de appartementen op de wal,(adres Silodam t.o. 252, 1013 AS Amsterdam)ons welkom heten en vragen of we hier niet kunnen blijven liggen, want ze vinden ons schip zo mooi, dan kun je die eerste dagen toch zeker als zeer geslaagd beschouwen. Voorlopig genieten we en het volgende verhaal laat nog even op zich wachten. Dag lieve mensen.. wordt vervolgd.

Reacties

Reacties

Loes

Tien, wat klinkt dit allemaal heerlijk en avontuurlijk alsof je de rest van je leven op vakantie bent. En toch ook heel dapper om je veilige basis te verlaten en gewoon te gaan samen, benijdenswaardig! Ben blij om jullie gauw weer te zien, Loes.

Henny Vertogen

Fijn om weer een bericht van jullie te mogen ontvangen, en nu met positief nieuws.
Jullie schip ziet er waanzinnig mooi uit en ik kan mij voorstellen dat jullie daar veel bekijks mee hebben. Leuk dat jullie in Amsterdam liggen, want dat is natuurlijk ook wel uniek en voor mij bekend terrein. Voor straks weer een behouden vaart en ik vind het fijn dat jullie ons op de hoogte houden. Heel veel groeten en succes gewenst Henny Vertogen.

willy

Lieve Tineke en Ad,
waren jullie toch zo maar opeens helemaal verdwenen - het voelde als een soort schok toen ik 's middags boodschappen ging doen en het schip er niet meer lag. 'k Had niet naar buiten gekeken voor die tijd, achter 't huis in de tuin aan 't werk enzo, anders had ik zeker heel hard gezwaaid! Maar nu niet minder welgemeend een heel behouden vaart gewenst en veel plezier de komende tijd in Amsterdam, wat een vakantie!
Veel liefs, Willy

Miep

Geweldig om dit te kunnen ondernemen!!!
Wij gunnen het jullie van harte, maar een tikkeltje jaloers hoor!!!!!!!
In gedachten varen we heerlijk met jullie mee, dankzij de pc met de verslagen van Tineke.
Samen lekker genieten en tot ziens/of via de mail.Lieve groeten, Willem&Miep.

Anneke Verwoert

Ja hoor gewoon een "gapend gat" daarzo aan de dijk! hihi...
Helemaal leuk zeg wat klinkt het heerlijk allemaal heerlijk om te lezen dat jullie het zo geweldig hebben lekker genieten en genieten!!

groetjes Anneke

Katie, Sander en Rozemarijn

Wat fijn dat de 2e poging is gelukt en dat jullie avontuur nu echt is begonnen. Met als beginpunt het bruisende Amsterdam. Geniet er lekker van, maar zo te zien aan de foto's lukt dat al goed.

Groetjes,

Katie, Sander en Rozemarijn

Jeroen en Frederieke

Ahoy Ad en Tineke,

Wat een heerlijk gevoel lijkt me dat dat de tweede poging geheel naar wens is gelopen.
En wat een mooie plek hebben jullie gekregen in Amsterdam om 14 dagen te liggen en dat voor € 21.50 het is bijna niet te geloven !!
Ik heb genoten van het vehaal en de foto's.
Tot gauw.

Groetjes Jeroen en Frederieke

Denny

Het heeft even geduurd, maar uiteindelijk dan toch met de noorderzon vertrokken.
En zo te lezen, en aan de foto’s te zien hebben jullie het prima naar jullie zin!
Als nu dan ook nog het weer een beetje gaat meewerken? Dat zou het helemaal af maken!

Gr. Denny

Beate

Tineke , wat fijn het eerste echte verhaal.
Ik geef je hier de mobile nummer van Susette Gerrits Yogadocente en ze heeft zeker een keertje tijd voor je.
Of ze werkt ook in yogastudios in Amsterdam - ze kan het je zeker uitleggen. ....
06 42 73 23 97

Voor jullie veel zonschijn, liefs Beate

Christa

Wat leuk dat jullie avontuurlijke reis nu echt kan beginnen. Ik ben heel benieuwd waar naartoe en hoe jullie deze reis beleven.Dus eerst nog A'dam en dat is genieten, want als ik in A'dam kom is dat voor mij thuis komen.De foto's (erg leuk) heb ik bekeken en zo reis ook ik een stuk met jullie mee. Schip AHOY

ankie

Wow, bofkonten! Leuk om in Amsterdam te liggen en daar tijdelijk te wonen! Wat een avontuur. Erg leuk om jullie bevindingen te lezen, ik kijk uit naar de verdere berichten en reis zo een stukje met jullie mee. Een hele goede vaart, (maar eerst genieten van Amsterdam) veel liefs Ankie

Hans en Marry

Hallo Schippers
Fijn dat alles nu gelukt is,ja amsterdam door is bruggen tellen maar wel leuk om te doen, wij vertrekken as vrijdag de zelfde route ,blijven waarschijnlijk 1 nacht over in de Houthaven en daarna door naar de Flevopolder.
Veel sukses verder
Groetjes van ons Hans en Marry

Corrie Gh.

Wat zullen jullie genieten met dit weer op het water geweldig. Wij vertrekken straks ook richting de zee, maar dan de andere kant op.Tineke je verhalen zijn heel leuk om te lezen. Ik geniet er van. Groetjes Corrie.

Sheila

Hallo Tineke,
Wat een leuk verhaal! Het lijkt mij ook grandioos om door Amsterdam te varen en daar een tijdje te liggen. Lekker op de vouwfiets door Mokum! Hmmm.
Je koor doet het nog uitstekend. Je hebt een prima voedingsbodum gelegd. Wij gaan je missen straks in de Meije. Menigeen zal aan je denken. Nou dat is een goed teken lijkt me. Heel veel liefs en veel plezier.
O,ja. Ik ben het met Beate eens. Heerlijk yoga.

Peter Venema

Fijn om te lezen dat jullie aan het genieten zijn in mijn geboortestad Amsterdam.
Ben blij dat alles nu voorspoedig loopt en hoop dat dit ook zo zal blijven.
Heel veel plezier !!
PS. het is wel heel leeg op de dijk, Weteringbrug ziet er nu anders uit.

Groeten van Peter Venema

Astrid van Deijck

Wat leuk weer om zo bij jullie mee te reizen al weer verder denk ik zo maar
Het weer gaat volgende week weer beter worden he?
Denk vaak aan jullie hoor
Vaar lekker en geniet ervan
Groetjes
Astrid en Antoon

kees baart

Wat leuk dit allemaal te kunnen meebeleven. Je zou er jaloers op worden, maar dat in in het Harderwijkse ziekenhui waar ik nu bijn veertien dagen veblijf houdt na een ingrijpende levensrdeende operatie geen geaccepteerdeinstelling. Ik hoop Joop volgende week weer in ons huisje gezelschap te gaan nouden en aan mijn wederopbouw te gaan doen. Nogmaals bedankt voor jullie verlag, ik weet niet of Joop ons al heeft aangemelkd heeft voor jullie regulieren nieuwsbrief, Ik vind het in ieder geval leuk.
Kees Baart

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!