ms-avontuur.reismee.nl van Tineke en Ad.

11 april. Trossen los, adieu Amersfoort

We hebben betaald t/m 10 april, dat wil dus zeggen: op 11 april trossen los!!

We laten dan de stad Amersfoort achter ons, waar we een heel fijne winter hebben doorgebracht. Een winter waarin we met alle overwinteraars te water (Eemhaven) een bijzondere en vooral gezellige tijd hebben doorgebracht. Er heerste onder elkaar een groot “thuisgevoel” en we hebben dan ook afgesproken dat we allemaal weer hier terugkeren in het najaar.

Amersfoort is een fijne locatie om tijdelijk te verblijven, met alle gemakken die een stad kan bieden. Treinstation binnen loopafstand, uitgebreide sportmogelijkheden, wandel- en fietsmogelijkheden in de vorm van de Poort naar de Utrechtse heuvelrug enerzijds en het Eemland anderzijds. En dan de auto weer in de buurt, zodat we vrij waren om kinderen en vrienden te bezoeken.

Hoogtepunt van ons verblijf in de Eemhaven was onze deelname aan GLUREN BIJ DE BUREN, een jaarlijks terugkerend cultureel evenement in heel Nederland, waarbij huiskamers van bewoners als decor worden gebruikt voor allerlei optredens. Voor ons betekende dat een “open-woonschip” middag waarbij een goede vriend van ons een heerlijk romantisch pianorecital ten gehore bracht gedurende 3 x 30 min. Terwijl het buiten pijpenstelen regende, kwam ons publiek in onverwachte aantallen aan boord, gemiddeld ca. 25 personen die onze roef en gedeeltelijk de stuurhut bevolkten. De sfeer en aandacht tijdens het pianospel was indrukwekkend en de koffie/wijn na afloop reuze gezellig. Alles werd op foto en film vastgelegd en hier te bekijken.(kijken vanaf 13.38 uur) Het was een groot succes, zoals de wethouder (ook één van onze bezoekers) onze deelname s’avonds tijdens de afterparty betitelde: een TOPPER!!

En nu, terwijl de ene na de andere overwinteraar vertrekt, met allerlei bestemmingen, maken wij schoon schip, maken allerlei klussen af, leggen nog de nodige bezoekjes af en maken ons klaar voor vertrek! Het blog staat weer in het teken van onze zwerftochten.

Tot de volgende keer!!

Ad en Tineke

Marja

Wat een leuk initiatief en filmpje!

Co en Reiny

Leuk te lezen Tineke. Een hele fijne zomer gewenst en irgendwo treffen wir einander!! Wij vertrekken a.s. maandag.
Namaste

Rebecca

Fijne zomer en goede vaart. Wie weet komen we elkaar nog tegen, waar gaan jullie heen?
Groet Rebecca en Michel

Diny & Simon

Goede vaart!!

Diny & Simon

Goede vaart. (Wat een leuke hond!)

Hilda en Nico

Veel plezier en wacht verder even met zwemmen tot het wat warmer is. ?

Hilda en Nici

En hoe kunnen we het vergeten, hete as weer een genot om met jullie de winter door te brengen!! ?

Tineke

Wat hebben we weer een fijne tijd met elkaar gehad afgelopen winter ?. We genieten weer mee met jullie "Avontuur" deze zomer ?

Tineke en Nico

Bericht was natuurlijk van ons beide ??

Ludwig

Fijn jullie te kunnen volgen. Ik ga je missen bij het koor. Hopelijk doe je volgende winter weer mee.

Iede en jeannette

Leuk verhaal, we zijn bij jullie geweest en herkennen je verhaal. Mooie gezellige stad. En dat gluren bij de buren echt iets voor jullie.
Tot later.