ms-avontuur.reismee.nl van Tineke en Ad.

Na 2000 km terug in Amersfoort

Op marktplaats staan wrijfhouten voor een leuk prijsje te koop, af te halen in Drimmelen. Laten we daar nou net langskomen! Na gedane zaken zoeken we aan de overkant (De Biesbosch) in “het Gat van de Kerksloot” een ligplaats aan een steiger, om van de natuur en de rust te genieten.

1 oktober. Vertrek 9.00 uur. De Bergse Maas wordt Amer, die weer uitmondt in het Hollands Diep. We overnachten bij de wachtsteiger voor de Volkeraksluizen, vlakbij het Hellegat en maken de volgende dag onze opwachting bij de oude haven van Numansdorp, om onze afspraak met de verwarmingsmonteur na te komen op 3 oktober. Een uitgebreide reparatie vindt plaats (kassa!) en na een gezellige babbel met de havenmeester, bezoekjes van dochter en echtgenoot en oude bekenden, vertrekken we weer naar de overkant bij de sluizen.

4 oktober. Vertrek 8 uur voor een lang traject: Hollands Diep, Dortsche Kil, Oude Maas, de Noord, Lek, Hollandse IJssel en via de Julianasluizen te Gouda, de Gouwe op. Doordat we veel stroom mee hebben, arriveren we, sneller dan gedacht, laat in de middag al in Alphen aan den Rijn, waar zich bij de wijk Berendrecht een mooie vrije ligplaats bevindt met walstroom en vlakbij dochter, man en kleinkinderen. Een leuke plek om te verblijven, om te genieten van gezellige avonden en het samenzijn met de kinderen.

11 oktober. Met als afsluiting een heerlijke barbecue aan de Oude Rijn, vertrekken we om half 1 richting Braassemermeer om in een rustige hoek, nog een keer te genieten van de natuur, sauna en het prachtige weer.

12 oktober. We meren nog even af, voor een paar dagen , in Oude Wetering, voor de deur van een vriend. Daar we, toen we nog landrotten waren, in deze regio hebben gewoond, speelt de Avontuur hier even voor de “zoete inval”.

15 oktober. 9 uur vertrek. De Wetering uit, de Ringvaart van de Haarlemmermeer op. Ter hoogte van Aalsmeer, Bosrandbrug, laten we de “Panta Rei” (beroepsschip) passeren, hetgeen ons enorme tijdwinst oplevert, want voor de binnenvaart draaien de bruggen sneller. We arriveren om 11.30 uur bij de Nieuwe Meer sluizen voor Amsterdam en dan volgt een ware race door de stad. Met 11 km/uur achter de Panta Rei, alle bruggen draaien snel na elkaar, komen we om 12.30 uur hijgend aan op het IJ. Vervolgens bakboord uit, het Noordzeekanaal op en aan de Voorzaan moet er diesel gebunkerd worden.

16 oktober. Na een overnachting te Zaandam, varen we terug en via de Oranje sluizen de Hoek van het IJ op, bij Durgerdam. In de “baai” laten we palen zakken. En terwijl een constante zachte ruis de nabije aanwezigheid van de Hoofdstad doet vermoeden, en de binnenvaartschepen in de verte af en aan varen, genieten we op de Avontuur van een zonne-, sauna-, bubbel- en dompelbad (in die volgorde)

17 oktober. 10.10 uur palen omhoog en vertrek naar de laatste stop vóór onze overwinterplek: de Eemmonding , één van onze favoriete ligplaatsen. De auto is inmiddels van stal gehaald, makkelijk voor allerlei doeleinden. We poetsen, klussen, laten de auto keuren, wisselen zomer- voor winterkleren, zodat bemanning en schip winterklaar zijn. Maar ook genieten we hier weer van het eindeloze uitzicht, prachtige zonsop-en ondergangen , het geluid van de weidevogels en de bijzondere najaars wolkenluchten.

En hiermee eindigt de verslaggeving van ons reisje 2018, waarbij we ca. 2000 km te water hebben afgelegd.

Uiteraard wensen we al onze trouwe volgers een warme winterse winter toe en de daarbij behorende feestdagen in goede gezondheid en harmonie.

Tot het volgende seizoen in 2019. Groetjes van Ad en Tineke

Ine Castelijns

Wat een mooie afronding van jullie rondreis in 2018!
En dat ook allemaal met een ongewoon hoge temperatuur, wat n jaar!
Tot ziens en een prettige wintertijd!
Hartelijke groeten
Ine Castelijn

Hilda en Nico

We hebben genoten van jullie verhalen. Dit weekend zien we elkaar weer live in Amersfoort. Gezellig!!

Diny & Simon

Jullie verhalen hebben we bijna ademloos, in ieder gavel héél geinteresseerd, gevolgd. Welkom terug!! (Dat geldt ook voor Nico & Hilda natuurlijk. D'r moet nog wel ruimte worden gecreeerd...)

Aukje en Bert,

Geweldig hè, mooie verhalen, mee genoten van jullie reis, zijn klaar met verbouwing, komen nog naar Amersfoort met de trein. Tot ziens!??????

Marja de jong

Was keer op keer leuk om jullie verhaal te lezen en ik wens jullie een fijne,gezellige winterse winter toe!
En wie weet tot ziens.
Liefs marja

Leni en Aad

Wat een mooie afsluiting van jullie zomerreis. Wij vonden het erg leuk om te lezen . Super!
Een goed winterverblijf in Amersfoort gewenst en tot spoedig ziens. Lieve groet.

Janny

Heb ook dit jaar weer genoten van jullie avonturen met de Avontuur.
Een gezellige wintertijd gewenst in de Eemmonding.
Lieve groet,
Janny