ms-avontuur.reismee.nl van Tineke en Ad.

Recreëren aan en langs de Maas, Nederland

De CV ketel moet gerepareerd worden, in Numansdorp aan het Hollands Diep. Onze planning was eind september, maar helaas, dat wordt 3 oktober. Dus besluiten we om nóg langzamer het traject af te leggen naar voornoemde plaats. Via het Julianakanaal allereerst een overnachting op de plas Koeweide, nabij Thorn. Na een bezoek aan onze vrienden die vaste ligplaats hebben in Maasbracht, gaan we verder de Maas af.

11 september. Vertrek 11.15 uur. Via sluis Linne naar de Zuidplas nabij Roermond. Een mooie ligplaats, waar regelmatig een kudde koeien en paarden langswandelen met een duidelijk verzoek om aandacht. Een mooie locatie om fietstochtjes te maken, de stad Roermond te bezoeken en weer bezoek te verwelkomen. 2 Zonen met vrouw en ons kleindochtertje, stappen na elkaar aan boord, zodat wij een kleine week kunnen genieten van gezellig gezelschap, met als hoogtepunt de kleine meid, die in grote verwondering alle dingen op onze Avontuur in zich opneemt en daar vragen over stelt. We bezoeken met hen de stad en worden weer verwend met lekkere etentjes.

17 september. En verder brengt de rivier ons naar de mooiste plekjes. Genietend van de natuur en de enorme rust op de grintgaten, zoals Asseltse plassen, Leukermeer en Gouden Ham, telkens weer overwegend of de sauna gebruikt wordt en er gezwommen kan worden. Door de warme zomer is er veel blauwalg ontstaan en dus niet raadzaam, helaas!

21 september. En weer, deze keer op de Gouden Ham, krijgen we bezoek van dochter met echtgenoot. Ook zij blijven overnachten zodat we een gezellige avond kunnen vieren. Helaas is het weer niet echt aanlokkelijk, dus met een auto in de buurt, is vermaak op de wal gauw geregeld.

24 september. Vertrek 10.00 uur richting de Maxima sluizen van Lith, vervolgens overnachting op de plas bij sluis St. Andries en dan weer terug naar de Maas. We hebben Den Bosch als doel, mooie uitvalsbasis voor een verjaardagsfeest in Alphen aan den Rijn per OV. Ook een schippersbijeenkomst te Wijk bij Duurstede is op die manier goed te bereiken. Dus vanaf 26 september, ligplaats aan de Diezekade te Den Bosch.

29 september. Na het bezoek aan de schippersbijeenkomst vertrekken we om 17.30 uur richting Sluis Engelen, waar we vervolgens beneden de sluis afmeren voor overnachting. Zodoende kunnen we direct vertrekken voor een van de laatste trajecten vóór onze winterslaap.

Tot de volgende keer….. Groeten Ad en Tineke

Diny & Simon

Effe gauw gelezen - we zijn héél ver weg. Tot gauw in A'foort.