ms-avontuur.reismee.nl van Tineke en Ad.

Overwinteren in Amersfoort, start nieuwe Avonturen

Eemhaven, Amersfoort. Dé plek om te overwinteren. Een mooie stad, rustige, goed verzorgde ligplaatsen, winkels en stadsleven op loopafstand, evenals bioscopen, theater en het treinstation. Daarbij de nabijheid van collega-overwinteraars, die allemaal graag genieten van het “goede leven”. Gelijkgestemden in totaal verschillende woonboten/schepen. Zelfs 2 verschillende nationaliteiten. We beginnen onze kennismaking bij de stadsbrouwerij De 3 Ringen, het startsein voor een gezellige winter. De winter waarin we, gelegen nabij het absolute middelpunt van ons land, mooie historische wandelingen maken, de auto van stal halen om naar onze kinderen en kleinkinderen te rijden , weer deel te nemen aan mooie muziekprojecten en vele verjaardagen vieren. De winter waarin ons eerste achterkleinkind wordt geboren, een mooi, supergezond jongetje.

De plannen voor een lange reis naar Frankrijk worden gesmeed, routes uitgezet d.m.v. boeken en kaarten, daarbij bijgestaan door ervaringsdeskundigen in de haven. Wanneer het voorjaar zich aandient, verzamelen de “overwinteraars” nog 1 keer voor een Running diner, (voor elke gang naar een ander schip) en dan gaan de eerste trossen los, met de afspraak allemaal weer terug te keren, na het zomerseizoen.

Brugopening besproken en op 28 maart verlaten we, uitgezwaaid door een aantal collega-schippers, de Eemhaven. Er zijn nog een aantal zaken af te handelen, waarvoor we allereerst naar Zaandam varen, via een overnachting in de “baai” bij Durgerdam (vóór de Oranjesluizen). Zaandam om o.a. diesel te tanken en dan óp naar de Museumwerk te Vreeswijk voor de laatste technische klussen, zoals het vervangen van de hydrofoor, tractieaccu’s (1200 kg) en een paar reparaties met de vermelding “onvoorzien”. Dan gaat de auto weer op stal en kan het echte varen beginnen, natuurlijk in ons eigen(wijze) tempo. Wij hebben er weer zin in en nemen jullie graag mee op onze Avonturen.

Tot gauw, groeten van Ad en Tineke

Rebecca en Michel

Veel plezier en geniet van een hopelijk ongestoorde vaart

Ineke en Jan

Als jullie in de buurt komen ,niet langs varen maar aankomen. en als jullie niet in de buurt komen een heel fijn vaar seizoen, groeten.

Hilda en Nico

Mooie verhalen waar we zelf deels bij waren in Amersfoort. We hebben nog heel wat bij te lezen zie ik. Leuk! We wensen jullie een avontuurlijke zomer en hopen, als alles volgens plan verloopt, deze winter weer veel gezelligheid met elkaar te hebben in Amersfoort. Liefs Hilda en Nico

Carola en Ger

behouden vaart, mooie avonturen en mogelijk nog tot ziens in Limburg xx

Leni en Aad

Wij hebben weer genoten van je berichtjes en foto's. Een heel goede vaart naar Frankrijk. Geniet ervan!
Tineke en tot bij de volgend zangevenement!

Lieve groet.

Simon & Diny

Wéér twee belangstellenden erbij: wij dus! Onze overwintering in Amersfoort was een klein feestje - mede dankzij jullie. We wensen jullie een lekker vaar-seizoen - zonder al te grote brokken (tja, met een boot, ehh schip, gebeurt wel eens wat). Groet (nu uit Oossenzijl), S&D.

Nico en Tineke

Ook wij waren, als "Amersfoortse" overwinteraars, deelgenoot van de mooie periode in de haven en hebben weer opnieuw geboekt voor de komende winter. Ook wij varen weer verder, een tocht uitgestippeld naar België. Een behouden vaart voor iedereen in een hopelijk prachtige zomer in verschillende landen en mooi vaarwater. We varen in de blog ook met jullie mee. Liefs Nico en Tineke

Corrie

Een mooie zomer met een prachtige route die jullie gaan bevaren. Het wordt vast weer genieten, vooral als ook de (klein)kinderen en zelfs een achter kleinkind op bezoek komen. Heel leuk de Foto's . lieve groet , Corrie