ms-avontuur.reismee.nl van Tineke en Ad.

62 in de Flevopolder

Wat een heerlijke rust. Geen haast, geen stress, geen drukte. Maar daar moet je wel aan wennen:

Toen ik vroeg aan Ted (onze buurman van de silodam) of zijn internetverbinding ook zo slecht was, zei hij daar geen last van te hebben. Ik zei daarop dat het zo vreeĆØselijk langzaam ging. Hij keek me lachend aan en zei:'Nou...... en...??' Heb je haast, dan lees je toch tussendoor een boek??

We hebben dus een fijne plek, vlakbij de Trekvogelweg.De steiger is bereiken via de zwemtrap en zelfs ons bezoek is in staat, per auto , door het gras, om bij ons te komen. Lekker zwemmen hier en genieten van ons saunaatje!! Fietsen voor de boodschappen (15 min. Almere-Stad)en voor mooie tochten rond de Lepelaarsplassen, langs vennen en over bospaden en waar we genieten van het uitzicht op moerasgebieden, het gebied van o.a. de lepelaars en de zilverreigers. We brengen ook nog een bezoek aan de TREKVOGEL aan de Oostvaardersdijk, een mooi ingericht natuureducatiecentrum. Als we tijdens een wandeling aankomen bij een observatiepost, hebben we een verrassend mooi uitizicht op een volkomen verstild moeraslandschap. Op enkele meters van ons vandaan, zijn we getuigen van het gezinsleven van een zwanengezin met 5 koters.

Op 16 juli komt er iemand van Vaarwaterbeheer Flevoland ons melden, dat we moeten vertrekken, daar we afgemeerd liggen aan een kanosteiger. Dus, niet getreurd, om 11 uur, trossen los, keren, en via de Vaartsluis naar een mooie ligplaats aan de Lage Vaart t.o. kmr.paal 10. Een grote steiger gelegen aan een dagrecreatieterrein, waar vandaan ook weer wandel- en fietstochten zijn uitgezet. Om half 2 wonen we weer en gaan lekker wat zwemmen. We hebben het weer prima naar ons zin, dus blijven we hier even, zelfs als we meemaken, dat er een hotelschip langszij komt, met een erg vriendelijke bemanning, die laten weten, dat er een groep van 35 fietsende kinderen uit Belgiƫ verwacht worden. Dat is even slikken want: 35 kinderen, 35fietsen, 35 maaltijden voor de barbeque op de wal. En dat alles via het voordek van de AVONTUUR!! Maar het gaat allemaal zo georganiseerd en gediscipineerd, dat er we er totaal geen overlast van hebben.

Het plekje is ook een prima opstapplaats voor onze kleindochter Zoƫ die op 20 juli wordt gebracht. Die middag gaan we meteen met haar varen, eerst richting Lelystad (nog steeds de Lage Vaart) en even voorbij de stad vinden we weer een mooie steiger bij kmr.paal 31, gelegen aan een nogal woeste groenstrook van ca. 100 m breed, zodat onze milieubewuste natuurliefhebster (7 jaar) zich helemaal kan verslingeren aan blaadjes, diertjes, sporen en plantjes. Ze heeft het er helemaal naar zin. Helaas moeten we de volgende morgen vroeg in Dronten zijn, omdat Ad plotseling naar de tandarts moet. Een auto huren aldaar behoort niet tot de mogelijklheden, dus dan maar 6 uur lang met het OV. Zoƫ en haar oma vermaken zich intussen met vissen, zwemmen en winkelen.

Dronten, ook weer een 'nieuwe' stad, ruim van opzet, veel groen, groot winkelcentrum en een heerlijke sauna!! En daar, of all places, wordt schrijfster dezes 62 jaar, !!!!!! Ontbijt op bed, kadootjes, een handjevol lief bezoek en een gepavoiseerde AVONTUUR.

Weer een jaar voorbij! Het feest komt nog, ergens, waar ruimte is en gefeest kan worden. Tot gauw !!!!!

Manon

Hoi lieve Familie,

Goh het klinkt Ć©cht goed hoor, dat leven dat jullie leiden. En verdiend is het! 10, ook via deze weg nog van harte gefeliciteerd. zo te horen was je echt jarig -:)
Hier alles goed. We zijn begonnen het met schilderen van de serre. Hij staat bijna in de grondverf. Ook hebben we ondertussen witte kool, paksoy en een hele rits aardbeien plantjes staan. We eten de eerste frambozen uit eigen tuin; ( rode Ć©n gele) heerlijk. Met poezekind is alles goed hoor. Snuf, de logeercavia, doet dr best met het gras, maar helaas, fons moet nog steeds maaien hihi...

nou, lekker genieten en tot gauw schrijfs!
xx non

marijke

Heerlijk klinkt het...zoveel natuur...
Gefeliciteerd nog!
vanuit beton-amsterdam lieve groet, Marijke

Denny

Ik ben natuurlijk veel te laat maar...
Als eerste nog gefeliciteerd met alweer een jaartje erbij.
En zo te lezen hebben jullie het reuze naar jullie zin!
Aan de foto's te zien is daar geen woord van gelogen.
Nou heel veel plezier gewenst en tot het volgende verhaal.

Gr. Denny

Janny

Gelezen en gezien! Weer een gezellig verhaal; en de foto's erbij geven nog een beter beeld van jullie "Kijk op Flevoland" vanaf het water. Het blijft nog even zomer ; dan valt er daar vast veel te beleven . We zien uit naar het volgende verhaal van de Avontuur-enroman.
Met zomergroeten , Janny en Wim.

marjo van ammers

Wat een luizenleven! Ik kan het me helemaal voorstellen.
Tineke, nog hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag. Ik neem aan dat de verslagen van jou komen.
En wat hebben jullie dit jaar het weer mee. Fantastisch.
Leuke foto's.
Ik lees de verhalen vaak pas veel later, omdat ik niet dagelijks op mijn pc zit of weg ben. Maar vind het altijd weer even leuk.
Veel vaar- en luierplezier. Zonnige groeten, Marjo