Dag.....Mokum!!!

Eindelijk zijn we weg. Weg van de Silodam, een prachtige, rustige plek, waar we heben genoten van alle leuke dingen, die een stad als Amsterdam kan bieden.Waar we een uitnodiging kregen van de bewonersvoor eenProsecco-feestje, om de EURODAM, het nieuwste schip van de Holland-Amerikalijn mee uit te zwaaien, die inderdaad vlaklangs de peperdure appartementen voorbij glijdt. Waaropenbaar vervoer vlakbij was, om ons overal naartoe te kunnen brengen, zoals naar de Hermitage, of naar het Concertgebouw om nog eventjes mee te kunnenzingen met een Robeco-concert, of gewoon naar het Centraal Station, om naar een leuke afspraak toe te gaan. Waar we heerlijk konden wandelen, zwervend over de eilanden, of langs de grachten, lekker een broodje fallafel eten op het muntplein, Thais eten op het Rokin, leuke filmhuizen, zoals The Movies, of het Ketelhuisop fietsafstand, een prachtige Art Deco Sauna op de Herengracht,, een gezellige tocht met ons bijbootje door de grachten, een bezoek aan de Lindengrachtmarkt, of de Noordermarkt. Lekker lunchen bij de Gebr.Niemeijer op de Nieuwendijk (een aanrader, hoor!). En dan de gezelligheid van een boom opzetten met een sleepbooteigenaar, of een schipper aan de overkant, allerlei behulpzame tips van collega-bootbewoners om ons heen,waarbij we ook de mogelijkheid kregen om water te tanken, we ligplaatsen langszij aangeboden kregen, voor als we nog eens terug willlen komen.........

Maar dan besluiten we toch verder te gaan, de natuur in. En op 11 juli, een windstille zaterdagochtend, vertrekken we. Om 6.15 uur. Het is prachtig weer, weinig beweging op het water, zoals bijvoorbeeld druk heen-en-weer varende veerponten, zodat we rustig op de Oranje-sluizen aan kunnen varen, alwaar we om 7.15 u uitgenodigd worden om naar de Noordersluis te komen. Het verloopt allemaal prima, en om ca. 8 uur ontbijten we, ter hoogte van Pampus, waar we niet 'voor' gingen liggen, maar aan stuurboord voorbij zagen komen. Al snel zien we de vluchthaven De Block van Kuffeler aan het Markermeer, waar we binnen willen lopen. Om half 10 gaan we sluis in, waar we vervolgens 5 m naar beneden vallen. We werden netjes gewaarschuwd door de sluismeester, want het is wel iets om op bedacht te zijn. Ons doel is, de Lage vaart op te gaan, maar voor dit moment besluiten we om even aan de Hoge vaarteen plekje te zoeken. En dat lukt. Vlak voor de ingang naar de Noorderplassen, is een prachtig steigertje, zodat we om kwart voor 11, lekker aan de koffie zitten. Het is hier heel rustig en zo enorm groen, er worden prachtige concerten gegeven door de grote hoeveelheid vogels...

En als we dan lekker op onze plek liggen, komt er een groot zeilschip voorbij, waarvandaan wordt geroepen:' He, deAVONTUUR van de silodam'....(buurman aldaar), die vervolgens ook ligplaats neemt om de hoek, zodat we weer gezellige buren hebben. Wat een verschil met de stad, maar ook zo fijn, om hier te vertoeven. Het is een prachtig gebied om te fietsen en te wandelen, en ook hier, kwartiertje fietsen van Almere-stad, voor de benodigde boodschappen.Dus voorlopig genieten we nu van vogelconcerten, prachtige vogelsoorten op de Lepelaarsplassen en de stilte............wordt vervolgd..

anneke@verwoert.nl

Jeemig wat leuk om allemaal te lezen!! Lekker genieten hoor zo zie je maar mensen gaan naar verwegiestan en dat terwijl er in amsterdam ook vele leuke dingen zijn hahaha... Geniet lekker!!
Liefs Anneke

Peter Venema

Wat een boffers zijn jullie eigenlijk dat je dit allemaal kan en mag meemaken.
Maar volgens mij hebben jullie het ook wel verdiend.
Dus geniet er maar van.

Cees de Rooij

Heerlijk om jullie verhaal hier te lezen, wat een goed idee om ons thuisblijvers op die manier jaloers te maken, ofschoon, het is jullie zeer gegund hoor.
Ook heerlijk om te lezen dat Amsterdam zo bevalt, ik wist het al maar geniet als ook anderen daar van verhalen.

willy

Dag lieve Tineke en Ad, wat heerlijk om te lezen hoe goed jullie het hebben en hoe jullie van de vrijheid genieten, prachtig! Ben nu al benieuwd naar het volgende verhaal, maar blijf eerst nog maar de vogelconcerten aanhoren!
Liefs, Willy

verena

Hallo lieve Tineke en Ad, blij te horen het verhaal, zoals ik romantische ziel me dat voor jullie had voorgesteld. De mooie momenten waarmee we onze accu opladen, om sterk te zijn en te blijven. Ik kijk weer uit naar een vervolg. Heel veel genietplezier en liefs, Verena

Mmarjo van Ammers

Hè, me eindelijk de tijd gegund om jullie verhaal te lezen. Ik kan me jullie gevoel van vrijheid en tijdloosheid zo goed voorstellen. Het is voor mij alweer 20 jaar geleden, dat ik min of meer met de tijd aan mezelf 7 maanden door Zuid-Amerika trok en later nog eens, maar wat korter door Mexico en aanverwante landen.
Als ik jullie verhaal lees, is het net of ik hetzelf ook allemaal beleef. De stad (heb zelf in Amsterdam gewoond), maar vooral de natuur.
Geniet van al wat jullie zien, meemaken en ontmoeten, vooral met dit zomerweer.
tot jullie volgende verslag

Jan en Ineke Gladon

Hallo Ad enTineke
Wij vinden het leuk om jullie te volgen .
Op de lage vaart zijn er ook nog verschillende mooie aanlegplaatsen en ook in schokkerhaven .maar dat vinden jullie zelf wel uit denk ik .Ik zou zeggen ,doe vooral rustig aan.
groeten Jan en Ineke

Han & Liesbeth

Ha Tineke en Ad, Wat is het allemaal genieten hè, we leven met jullie mee. Hartstikke leuk om te lezen hoe jullie genieten. We zijn nu zelf ook een paar weken op weg met de Barkas. Op dit moment liggen we in Wessem in Limburg. Geweldig vaargebied, heerlijk varen en spectaculaire sluizen. We genieten volop van het varen, de aardige mensen en het prachtige land. We hopen jullie snel ook een verslagje van onze avonturen te sturen. Vriendelijke groet, Liesbeth

Manon

Ha lieve familie,

Wat klinkt dat allemaal vervelend zeg....Wat hebben jullie het zwaar zo op je "oude dag" Vooral die "buren" die jullie achtervolgen....haha!

Veel plezier nog en tot gauw bels/sms/mails
x non

Christa

Hallo Tineke & Ad
Samen met Andrea genoten van je verhaal.We hopen dat jullie nog veel water voor de boeg hebben (krijgen).
Leuk om jullie AVONTUUR te volgen.
Hartelijke groeten Andrea & Christa

mieke

Goedemorgen,
Wat ziet het er prachtig uit! Geniet met jullie mee.
Gelukkig zelf bijna vakantie ga ik zelf even genieten.
Veel plezier verder, tot gauw,

Mieke

tiny douma

hallo Tineke,op jou verjaardag(hartelijk gefeliciteerd!) eindelijk jullie fantastisch reisverhaal bekeken.Wat een leven!!! om jaloers op te zijn. Ik kan zo lekker een beetje meegenieten. Natuurlijk hebben jullie leuke contacten.Jullie zijn ook altijd aangenaam gezelschap dus dat spreekt vanzelf.We wensen je een gezellige verjaardag en heel hartelijke groeten(ook voor Ad) van Tiny en Rob