ms-avontuur.reismee.nl van Tineke en Ad.

5 Maanden Zaandam (2011-2012)

We zijn weer terug. Met nieuwe avonturen op de Avontuur.

Als we op 18 april wegvaren uit de Jachthaven te Zaandam, kunnen we terugkijken op een heel fijn winterseizoen. Temidden van vrienden en bekenden hebben we genoten van veel warmte en gezelligheid. Dinertjes en borreluurtjes , over en weer, elkaar helpen bij problemen (zelfs met taalproblemen), ervaringen en adviezen uitwisselen, koffiedrinken en gezamenlijke uitjes maakten onze winter heel kleurrijk. De winter vloog om, “time flies” !! Door de aanwezigheid van verschillende Engelstalige mede-bootbewoners is onze Engelse woordenschat dan ook behoorlijk opgekrikt .

Natuurlijk zijn er aan boord van de Avontuur weer de nodige klussen geklaard, zoals een echte afzuigkap, een grote comfortabele loopplank, een trapje voor hoge kades, een blauw bord, (voor als je aan de verkeerde kant van de rivier vaart) een grotere douche- en badpomp, etc. etc.

Rond 1 april valt ons hele “dorpje “ uit elkaar. Ieder gaat zijns weegs (waters?), uiteraard met achterlating van emailadressen, weblogs en telefoonnummers. De steiger wordt steeds leger en ook voor ons breekt de tijd van vertrek aan. Met enkele vage plannen in het achterhoofd, varen we om 10.00 uur onder de geopende brug door, de Voorzaan op. We tanken zo’n slordige 2000 liter diesel bij de bunkerboot en varen dan het Noordzeekanaal op, gewapend met een mooi nieuw aangeschaft navigatieprogramma. We hebben nog wel wat tijd nodig om het te leren, dus werkt het nog even niet. Ons doel is de Javakade te Amsterdam, om nog wat zaken af te handelen, bibliotheek bezoek, kaarten aanschaffen, verjaardagen kleinkinderen en de auto ophalen en op stal brengen. Het is hier heerlijk verblijven, zeker als we ook nog een surprise-bezoek krijgen.

Op zondag 22 april, met redelijk weer, gaan we toch weer verder, richting Oranjesluizen , via IJ(ssel)meer naar de Randmeren. En daarna??

We houden je op de hoogte. Groetjes van Ad en Tineke

Anneke

De winterslaap dus weer voorbij nou we blijven jullie volgen hoor!! hier ook winterslaap voorbij tuin weer klaar maken alles is alweer gesnoeid nog geen plantjes in de bakken want is af en toe nog nachtvorst!! veel suc6 jullie

't Majeur

Dag, we liggen nu in Zwartsluis en gaan morgen via de Randmeren richting Amersfoort. We zullen opletten en wie weet zien we jullie. Goede reis, groet Rebecca en Michel

Janny

Leuk.Nu is voor ons ook een beetje het zomerseizoen begonnen. we varen met jullie mee.
Goede vaart.

Corrie

Leuk van jullie weer te horen. Hier is de winter nog niet ten einde. We zitten in de regen en hagel. Hopelijk komt volgende week een zonnetje dat hebben wij allemaal nodig. Koos is uitgewerkt dus wij kunnen wat meer naar Ouddorp. Voor jullie wensen we een geweldige zomer toe met prachtige verhalen en niet te veel trammelant. Liefs van Corrie.