ms-avontuur.reismee.nl van Tineke en Ad.

Winter 2010-11...VOORBIJ

Nieuwe 'reismee' verslagen/foto's voor onze trouwe volgers:

De winter vloog voorbij. Een winter van:

Dikke pakken sneeuw... grote onderhoudsbeurt van onze hoofdmotor... reparatie van de koppeling ... alsook van een knie ... een officiële inschrijving in het kadaster....het verkrijgen van een Europanummer (officieel scheepsnummer voor scheepsregistratie, nodig voor een aantal EU landen)... oer-gezellige kopjes koffie bij de eigenaren van de jachthaven.... een trip van Antwerpen naar Finland en v.v. op een containerschip... een lezing die we gaven bij een watersport-boekhandel in Amsterdam...het gemak van een auto voor de deur....logeerpartijen....koninginnedag....leuke restaurantjes...enz.enz. Teveel om op te noemen, en allemaal redenen om toch nog maar even iets langer te blijven, terwijl ook het vrij rondvaren, het zwerven ons lokt, zeker o.i.v. het prachtige weer van dit voorjaar.

En dan eindelijk!! Op 3 mei scheuren we ons los.... Het plan om via de Weespertrekvaart naar Weesp - Muiden en dan de Randmeren op te gaan, mislukt! Een van de te openen bruggen, de Diemerbrug, is gestremd t/m 6 mei. Dan Amsterdam maar weer door, wat door de aanwezigheid van hartelijke en behulpzame brugwachters , altijd een feest is.

Om half 12 gaan dan de trossen los, en we zijn op weg, bijgestaan door onze 12-jarige kleinzoon, die, tussen brugopeningen en aanmeer-manoevres door, ook heel graag mooie Legobouwwerken ontwerpt. Door zijn aanwezigheid kondigt zich al snel de eerste stop aan, want als we, varend door het Oosterdok, het Nemo passeren, is het voor onze jonge 'wetenschapper' erg aantrekkelijk, om in de buurt een ligplaats te zoeken. Met toestemming van de Havendienst, krijgen we een prima plek aan de Sumatrakade, het KNSM eiland aan het IJ. Zodoende is de rest van de dag gevuld met een bezoek aan het Nemo.

4 mei. Half 12 afvaart. De griezelverhalen over het woeste Amsterdam-Rijnkanaal vallen met onze 60 tonner, allemaal erg mee. Note: En dan passeer je de plek, waar je als klein kind, in het gras, zat weg te dromen, bij het zien van de voorbijvarende binnenvaartschepen... Om kwart voor 1, draaien we bakboord uit, via Smal Weesp, de Weespertrekvaart in, en direct t.o. de havenkom, aan een keurig onderhouden stukje groenvoorziening, krijgen we toestemming om te overnachten.

6 mei. Trossen los om half 12 (alweer!) Ons bootsmaatje is opgehaald en we gaan nu weer samen verder, onder 3 bruggen door en dan èven stuurboord uit, een stukje de Vecht op. En aldaar wacht er een prachtige aanlegsteiger op ons, zodat we na 1 uur, alweer uitgevaren zijn en heerlijk gaan genieten van het uitzicht en de natuur aan de Vecht. Een uitstekende plek om Moederdag te vieren. Zonnen op het voordek, en zwemmen tussen de koffie en de borrel, zijn heerlijk luxe bezigheden. Aangezien we ons lekker thuisvoelen hier, blijven we lekker de toegestane 3 x 24 uur liggen.

9 mei. Het blijft warm, maar wel bewolkt, als we om 9.50 uur losgooien en de Vecht terugvaren, nu richting Muiden. Het is een mooi afwisselend, slingerend traject met veel prachtige woonarken. Om 11 uur varen we de grote zeesluis in van Muiden. Alles verloopt vlekkeloos en eenmaal op weg richting Pampus, begint het te regenen. Maar op het Gooimeer bij het eilandje De Schelp, stopt de regen, en vinden we een paradijselijke plek, met heel veel groen, superhelder water en een kakofonie van vogelgeluiden, dat boven het motorgeluid al van verre te horen is. Bovendien kunnen we genieten van een prachtig uitzicht over open water, dit alles doet ons besluiten om 2 nachten te verblijven.

Tot zover, alweer heel wat fijne belevenissen en morgen? Dan zien we wel weer!!!

(Even voor 'nieuwe volgers': Als je de foto's goed wilt bekijken, klik op FOTO'S, dan op de foto met dezelfde titel als het verslag wat je hebt gelezen en vervolgens op de foto zelf voor vergroting en de volgende foto's.)

ine castelijns

leuke foto,s en verhalen wederom.
geniet van het mooie weer.
warme groet
Ine

Anneke van Goor

En daar gaatie weer! Wederom genieten van je mooie verhalen, jullie geweldige avonturen. Iets om naar uit te kijken. De kop is eraf......... Veel plezier en goede vaart. We houden contact.

Anneke

Heerlijk om de verhalen weer te lezen en de foto's pff lang geleden alweer he dat er ijs lag!! gaat het allemaal toch snel en zeker met dit mooie weer gaat al het bloei en groei snel!! Geniet lekker van de lange avonden op dek super!
lfs Anneke Verwoert

't Majeur

goede reis en veel plezier, wij zijn nu in zuid België en genieten met volle teugen.
groet van Rebecca en Michel

Corrie

Dat was weer genieten van de mooie foto,s en de prachtige verhalen. Ik wens jullie een voorpoedige vaarzomer toe. Ben nu al benieuwd waar jullie naar toevaren (gaan jullie ook de grens over?)
Een lieve groet van Corrie.